Jak grać? #2 - Umiejętności specjalne potworów

Hola Steemmonsterzy!

W poprzednim poście omówiliśmy sobie talię kart wykorzystywaną do gry, pora zatem na kolejną dawkę informacji. Dziś pokrótce omówimy statystyki danej karty oraz umiejętności, które posiadają niektóre z kart.



STATYSTYKI KARTY

Do statystyk danej karty zaliczamy takie elementy jak: atak, zbroja, zdrowie, szybkość.

ATAK Każda z kart może posiadać jeden z trzech rodzajów ataku:

Rodzaj ataku Symbol Opis
Atak w zwarciu atak.png Walka wręcz z przeciwnikiem. Aby potwór mógł zaatakować (przy standardowych zasadach) musi znajdować się na pierwszej pozycji. Atak najpierw trafia w zbroję przeciwnika, a następnie w zdrowie. Atak może się nie powieść (miss).
Atak na odległość atak3.png Rodzaj ataku z dystansu. Atak trafia najpierw w zbroję przeciwnika, a następnie w zdrowie. Aby potwór mógł zaatakować musi znajdwać się w drugiej lini. Atak może się nie powieść (miss).
Atak magiczny atak1.png Atak magiczny zawsze trafia w przeciwnika. Potwór może atakować zarówno z pierwszej pozycji, jak i z drugiego rzędu. Atak trafia od razu w zdrowie przeciwnika (pomija zbroję).

W grze spotkacie również karty, które nie posiadają żadnego ataku.

Jak wspomnieliśmy wcześniej atak wręcz lub na odległość nie zawsze musi się udać. Naszemu potworowi może przytrafić się chybienie (miss). Na niepowodzenie ataku ma wpływ szybkość walczących potworów. Każdy jeden punkt różnicy szybkości jest równoznaczny z 10% szansą na chybienie przez wolniejszego potwora.


ZDROWIE

Symbol Opis
health.png Parametr opisujący ile życia posiada dana postać. Gdy zdrowie będzie równe zero, postać umiera.

ZBROJA

Symbol Opis
defense.png Dodatkowa ochrona postaci. Przeciwnik musi najpierw zniszczyć zbroję, aby mógł zadać obrażenia zdrowiu.

SZYBKOŚĆ

Symbol Opis
speed.png Szybkość wpływa na kolejność ataku potworów. W standardowej rozgrywce szybsze potwory atakują jako pierwsze. Wpływa również na niepowodzenie ataku przeciwnika (miss).

Przed każdą bitwa należy się dobrze zastanowić które karty chcemy użyć w walce. Na jaki paramet postawimy. Jednak aby nie było zbyt łatwo poszczególne postaci mają dodatkowe umiejętności, które przedstawimy Wam poniżej.



UMIEJĘTNOŚCI

To one czynią grę ciekawą i zmuszają do zastanowienia się nad strategią na daną walkę. Zobaczmy zatem jakie specjalne zdolności mamy do wyboru.

UMIEJĘTNOŚCI POMAGAJĄCE W ATAKU

Nazwa Symbol Opis
Blast blast.png Zadaje obrażenia sąsiadującym potworom. Dodatkowe obrażenia wynoszą 50% ataku głównego.
Double Strike Potwór, w każdej rundzie, atakuje dwa razy.
Enrage Zwiększenie ataku oraz szybkości potwora, gdy jego zdrowie spadnie poniżej maksymalnej wartości. Uleczenie potwora do maksymalnej wartości zdrowia powoduje wyłączenie enrage.
Inspire Dodaje potworom z drużyny +1 do ataku w zwarciu
Piercing Niewykorzystana część ataku w zbroję przeciwnika zadaje obrażenia zdrowotne.
Poison Atakując potwór ma szansę zatrucia przeciwnika. Zatruty przeciwnik traci na początku każdej rundy 2 punkty zdrowia. Szansa na wystąpienie zdarzenia: 50%.
Reach Potwór może atakować wręcz będąc ustawionym na drugiej pozycji.
Snipe Atakuje potwora, który posiada atak na odległość, atak magiczny lub nie ma ataku pod warunkiem, że znajduje się on na drugiej lub kolejnej pozycji.
Sneak Atakuje ostatniego potwora z przeciwnej drużyny.
Trample Gdy w wyniku ataku zginie potwór przeciwnika, nasz jednostka zaatakuje dodatkowo następnego potwora z przeciwnej drużyny.

UMIEJĘTNOŚCI POMAGAJĄCE W OBRONIE

Nazwa Symbol Opis
Divine Shield devineshield.png Pierwszy atak jest ignorowany.
Magic Reflect Gdy przeciwnik atakuje magią odbija część jego ataku.
Protect Wszystkie potwory z drużyny otrzymują +2 punkty do zbroi.
Retaliate Po otrzymaniu obrażeń na skutek ataku wręcz potwór może zaatakować przeciwnika. Szansa na wystąpienie zdarzenia: 50%.
Shield Zmniejsza otrzymane obrażenia od ataku wręcz oraz od ataku na odległość.
Silence Redukuje o 1 atak magiczny przeciwnika. Nie dotyczy wrogich potworów z atakiem magicznym równym 1.
Stun Gdy potwór trafi przeciwnika ma szansę go ogłuszyć. Ogłuszony potwór nie będzie mógł wykonać ruchu w kolejnej rundzie. Szansa na wystąpienie zdarzenia: 50%.
Thorns Gdy potwór zostanie trafiony atakiem wręcz zadaje przeciwnikowi atak o wartości 2.
Void Zmniejsza otrzymane obrażenia od ataku magicznego.

UMIEJĘTNOŚCI ZWIĄZANE Z SZYBKOŚCIĄ

Nazwa Symbol Opis
Dodge dodge.png Zwiększa o 25% szanse na uniknięcie ataku wręcz lub ataku na odległość.
Flying Zwiększa o 25% szanse na uniknięcia ataku wręcz lu ataku na odległość. Nie dotyczy potworów, które również mają umiejętność latania.
Slow Redukuje o 1 szybkość przeciwnika. Nie dotyczy wrogich potworów z szybkością 1.
Swiftness Potwory z drużyny otrzymują +1 do szybkości.

UMIEJĘTNOŚCI ZWIĄZANE ZE ZDROWIEM

Nazwa Symbol Opis
Heal heal.png W każdej rundzie potwór się uzdrawia.
Life Leech Gdy potwór zada przeciwnikowi obrażenia zdrowia, proporcjonalnie zwiększa się jego zdrowie.
Tank heal W każdej rundzie uzdrawia potwora znajdującego się na pierwszej pozycji.
Resurrect Kiedy zginie potwór z drużyny zostanie on przywrócony do życia z 1 punktem zdrowia. Umiejętnośc ta działa raz na bitwę.
Strengthen Zwiększa o 1 punkt zdrowie potworów z drużyny.
Weaken Redukuje o 1 zdrowie wrogich potworów.

Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć Wam tematykę umiejętności specjalnych potworów. Na pierwszy rzut oka może się wydawać ona trudna, jednak jest bardzo przydatna podczas walk.



Na koniec przygotowaliśmy dla Was małą zagadkę. Spośród osób, które wezmą udział w zabawie wybierzemy jedną, która otrzyma niespodziankę.

Na podstawie zamieszczonego powyżej screena z walki udzielcie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jakich obrażeń dozna Serpent of the Flame w potyczce z Divine Healer?
  2. Jakie obrażenia Lordowi Arianthusowi zada Cocatrice?
  3. Ile procent szans na niepowodzenie ataku ma Kobold Miner?

Życzymy Wam samych wygranych walk i do następnego!